شهر یخ روش های شگفت انگیز جوانسازی پوست با لیزر - شهر یخ

یکی از دغدغه‌های افراد، پیری زودرس و خشکی پوست است. معمولا، با افزایش سن تولید کلاژن پوست کاهش یافته و پوست دچار خشکی و چین و چروک می‌شود. به گونه‌ای که فرایند جایگزینی سلول‌های مرده پوست بسیار کند می‌شود. روش‌های زیادی از جمله طب سنتی و گیاهی وجود دارند که پوست راشاداب و باطراوت می‌کنند، اما هیچکدام به اندازه روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت اثربخش نیستند. روش‌های خانگی برای حفظ سلامت پوست بوده و هیچ تاثیری در رفع چین و چروک پوست ندارند. بسیاری از متخصصان به افراد توصیه می‌کنند تا وقت خود را صرف جوانسازی پوست با روش‌های سنتی و خانگی نکنند، چراکه این روش‌ها تاثیر زیادی در جوانسازی پوست نداشته و تنها فرایندی هستند که افراد برای حفظ شادابی صورت از آن بهره می‌برند.

روش‌های کلینیکال به دلیل آنکه توسط تجهیزات مدرن و پیشرفته پزشکی انجام می‌شوند، بسیار اثربخش بوده و به جرات می‌توان گفت صدها برابر روش‌های خانگی و سنتی تاثیرگذاری دارند. روش‌های کلینیکال زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارند که هر کدام دارای مزایای منحصربفرد خود بوده و باید طبق نظر پزشک تجویز شوند. به گونه‌ای که برخی از پوست‌ها با برخی از روش‌های کلینیکال سازگار نبوده و از این رو پزشک باید روش مورد نظر را انتخاب کند. کلینیک لیزر تهران یکی از مراکز درمانی بی‌نظیر بوده که دارای بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات جوانسازی پوست می‌باشد. در این کلینیک انواع روش‌های روز پزشکی برای جوانسازی پوست انجام می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با روش های مدرن جوانسازی پوست صورت

همانطور که گفتیم بهترین روش جوانسازی پوست صورت استفاده از روش‌های کلینیکی بوده و باید طی چند جلسه توسط پزشک متخصص انجام شود. این روش‌ها هر کدام مزایا و معایبی دارند که حتما باید توسط پزشک تجویز شوند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با روش‌های خانگی می‌توانند چین و چروک پوست خود را از بین ببرند؛ اما بهتر است بدانید که این روش‌ها تنها برای حفظ سلامت پوست مفید بوده و هرگز تاثیر روش‌های کلینیکال در جوانسازی پوست را ندارند. در ادامه ۹ مورد از روش‌های مدرن جوانسازی پوست را به شما معرفی می‌کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

انتخاب بهترین روش جوانسازی صورت

جوانسازی پوست صورت با روش اندولیفت

اندولیفت یک روش درمانی کم‌تهاجمی است که در آن پزشک با تابش لیزر به جوانسازی پوست می‌پردازد. در این روش، پزشک بدون آنکه بیماران را بیهوش کند با  تابش لیزر به پوست، اجزای صورت را بالا می‌کشد. برخی‌ها تصور می‌کنند که اندولیفت مشابه لیفتینگ است. شاید شباهت‌هایی بین این دو باشد، اما ماهیت درمان کاملا متفاوت است. در اندولیفت، پزشک با استفاده از لیزر، فیبرهایی به ضخامت ۲۰۰ الی ۳۰۰ میکرون (به اندازه ضخامت یک تار مو) به زیر پوست فرستاده و به تجزیه بافت پوست می‌پردازد. گرمای نور لیزر باعث می‌شود تا در بافت پوست تغییراتی حاصل شود و به دنبال آن چربی‌های اضافی پوست از بین بروند.

این روش که در زمره مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت است،  افتادگی‌های پوست را به طور قابل ملاحظه‌ای برطرف کرده و با تحریک منافذ پوستی به تولید بیشتر کلاژن کمک می‌کند. فیبرهای لیزر اندولیفت با تابش خود به پوست باعث می‌شوند تا سلول‌های پوستی تحریک و به شادابی و زیبایی ختم شوند. این روش با دقت بسیار بالا انجام شده و نیازی به برش و بیهوشی ندارد. جالب است بدانید اندولیفت تنها در ۱ جلسه انجام شده و زمان بهبودی پس از عمل نیز بسیار کوتاه است.

جوانسازی پوست صورت با روش هایفوتراپی

هافوتراپی (HIFU) به معنای درمان از طریق امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می‌باشد. این روش برای درمان‌های زیبایی نظیر سفت کردن و لیفتینگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.  مزیت منحصربفردی که هایفوتراپی دارد این است که نیازی به بیهوشی نداشته و جزو روش‌های غیرتهاجمی محسوب می‌شود. امواج هافوتراپی همان امواجی است که در سونوگرافی از آن استفاده می‌شود با این تفاوت که در هایفو امواج متمرکزتر بوده و با وارد شدن به پوست به تولید کلاژن کمک می‌کنند. به گونه‌ای که این امواج دمای سلول‌های لایه هدف را بالا برده و باعث تحریک کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه استحکام بافت پوست را برعهده دارند؛ به طوری که از بروز چین و چروک پوست جلوگیری می‌کنند.

جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی
جوانسازی پوست صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بهترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت بوده بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. از ویژگی‌های این روش می‌توان به بهبود وضعیت خط چانه، اصلاح طرح لبخند، کاهش چین و چروک پوست، از بین بردن غبغب، سازگاری با تمام رنگ‌های پوستی و لیفت گونه‌ها اشاره کرد. جلسات درمانی بسته به تجویز پزشک و نوع پوست بین ۱ الی ۳ جلسه می‌باشد. یکی از مهمترین مزایای این روش غیرتهاجمی بودن آن است که نیازی به برش و بخیه نداشته و پس از عمل هیچ دردی احساس نخواهد شد.

نتیحه و اثر هایفوتراپی بعد از ماه سوم
نتیحه و اثر هایفوتراپی بعد از ماه سوم

جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 با بهبود بافت و رنگ پوست به کمک دی‌اکسید کربن باعث می‌شود تا خطوط و چین و چروک پوست از بین برود. بسیاری از افراد هنگام رفت و آمد در سطح شهر مورد اصابت نور خورشید قرار می‌گیرند که این امر موجب ایجاد لکه‌های خورشیدی و خال شود. لیزر دی‌اکسید کربن فرکشنال با برداشتن ضایعات سطح پوستی و عمقی پوست باعث می‌شود تا پوست شفاف شده و عاری از هر گونه زگیل، خال‌های قهوه‌ای و چین و چروک باشد. استفاده از لیزر فرکشنال زمانی مناسب است که پوست دچار شلی و افتادگی شده باشد و جای زخم ناشی از جوش‌ها و آکنه‌ها بر روی پوست باقی مانده باشد.

لیزردرمانی که جزو موثرترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت است، به دو روش لایه‌برداری و بدون لایه‌برداری انجام می‌شود. در روش بدون لایه‌برداری، پزشک با تابش لیزر به پوست اقدام به تحریک کلاژن و تحریک پوست و درنتیجه جوانسازی آن می‌کند. اما، در روش لایه‌برداری، تابش لیزر به گونه‌ای صورت می‌گیرد که یه لایه از پوست برداشته شود. این روش ممکن است نیاز به دوره نقاهت بیشتری داشته باشد. همچنین مصرف دارو برای بهبود شرایط پوست نیز توصیه می‌شود.

تاثیر دستگاه فرکشنال CO2
تاثیر دستگاه فرکشنال CO2

جوانسازی پوست صورت با آر اف فرکشنال

روش آر اف فرکشنال یک روش ایمن و کم‌تهاجمی بوده و برای جوانسازی پوست بسیار موثر می‌باشد. در این روش از امواج رادیویی ایمن به منظور نفوذ به لایه پوست و تحریک کلاژن استفاده می‌شود. این امواج تاثیری زیادی بر روی لایه‌های میانی پوست به نام درم گذاشته و منجر به تولید کلاژن‌های بشتر می‌شوند. همچنین، امواج رادیویی آر اف باعث فعال شدن فیبروپلازی بدن که مسئول تنظیم کلاژن است، می‌شوند. از این روش بیشتر برای محو کردن جای زخم، بهبود منافذ پوستی و سفت کردن بافت‌های پوست استفاده می‌شود. از مزایای آر اف فرکشنال می‌توان به از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های ظریف، درمان آکنه‌های کیستی، بهبود ترک پوست، از بین بردن رنگ و بافت سطحی پوست اشاره کرد.

آر اف فرکشنال جزو موثرترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت بوده و در بسیاری از کلینیک‌های معتبر نظیر کلینیک لیزر تهران انجام می‌شود. توصیه می‌‌شود، پیش از درمان تا ۲ هفته در معرض نور خورشید قرار نگیرید و اگر به تازگی اقدام به لایه‌برداری پوست خود کردید تا چند هفته صبر کنید. معمولا، این روش به ۳ الی ۱۳ جلسه درمانی نیاز داشته و مدت درمان در هر جلسه بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه متغیر است. یکی از مهمترین مزایایی که روش آر اف فرکشنال دارد، بهبودی سریع آن پس از عمل است. نتایج آر اف بعد از ۲ هفته نمایان می‌شوند؛ از این رو، در این مدت هرگز به پزشک مراجعه نکنید و منتظر نتایج آن باشید.

تاثیر دستگاه آر اف فرکشنال
تاثیر دستگاه آر اف فرکشنال

جوانسازی پوست صورت با روش کربوکسی

این روش با استفاده از گاز کربن دی اکسید انجام شده و از سال ۱۹۳۰ میلادی جزو روش‌های موثر درمانی بوده است. کربوکسی‌تراپی روشی موثر برای درمان سیاهی‌های زیر چشم، ترک‌های پوستی و سلولیت بوده و تاثیر آن بر شادابی پوست بی‌نظیر است. در این روش تاکنون هیچ عوارض شدیدی مشاهده نشده و جزو ایمن‌ترین روش‌های درمانی محسوب می‌شود. بیشتر افرادی که از این روش برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده می‌کنند، نیاز به ۷ الی ۱۰ جلسه درمانی داشته تا نتایج موثری کسب کنند.

کربوکسی که یکی از قدیمی‌ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت محسوب می‌شود، جزو روش‌های مزوتراپی است. در این روش از گاز دی اکسید کربن به عنوان لایه‌بردار زیرین پوست استفاده می‌شود. این گازها با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست، سلول‌های مرده را از بین برده و شروع به تولید انرژی و فعال‌سازی مکانیسم‌های جبرانی می‌کند. از مزایای منحصربفرد این روش می‌توان به افزایش میزان خون‌رسانی به پوست، سوزاندن چربی اضافه و تحریک کلاژن اشاره کرد. همچنین، این روش برای رفع سیاهی‌های دور چشم، کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی، برطرف کردن چین وچروک پوست، بهبود افتادگی پوست و جوانسازی پوست بسیار موثر بوده و از دیرباز کاربرد فراوانی در علم پزشکی داشته است.

درمان سیاهی دور چشم با کربوکسی تراپی
درمان سیاهی دور چشم با کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست صورت با روش تزریق چربی

یکی از متداول‌ترین روش‌های جوانسازی پوست صورت، تزریق چربی می‌باشد. در این روش، پزشک با تزریق چربی به پوست باعث حجم‌دهی و جوانسازی آن شده و شادابی را به صورت بازمی‌گرداند. از این چربی‌ها به عنوان فیلر و حجم‌دهند استفاده شده و هر کدام انواع مختلفی دارند. به گونه‌ای که پزشک با توجه به جنس پوست بیماران، نمونه‌های مناسب و موثر را برای تزریق انتخاب می‌کند. از روش تزریق چربی هنگامی استفاده می‌شود که بخشی از پوست صورت دچار فرورفتگی شده باشد و با تزریق این فیلرها انحنا و قوس آن برطرف شود.

تزریق چربی که یکی از متداول‌ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت به شمار می‌آید، حتما باید با تجویز پزشک انجام شود. متاسفانه برخی از بیماران به دلیل عدم توجه به این موضوع نزد پزشکان بی‌تجربه رفته و با تزریق چربی دچار عارضه‌های شدید پوستی می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به ماندگاری چربی‌های تزریقی، طبیعی و ایمن بودن آن اشاره کرد. تزریق چربی جزو روش‌های کم‎‌تهاجمی بوده و احتمال وقوع واکنش‌های آلرژیک در آن بسیار کم است. تزریق چربی کاربردهای مختلفی دارد که می‌توان به تزریق چربی در صورت، تزریق چربی در سینه، تزریق چربی به باسن و به دست اشاره کرد.

نمونه تزریق چربی به صورت
نمونه تزریق چربی به صورت

جوانسازی صورت با تزریق ژل

تزریق ژل نیز مانند تزریق چربی جزو رایج‌ترین روش‌های جوانسازی صورت بوده و بسیاری از بانوان برای جوان کردن پوست خود از آن استفاده می‌کنند. از این روش به عنوان یک درمان موثر یاد شده و بسیاری از کلینیک‌های درمانی نظیر کلینیک لیزر تهران با ارائه خدمات ایده‌آل توسط کادری مجرب رضایت بیماران را جلب کرده‌اند. از کاربردهای این روش می‌توان به رفع چین و چروک پوست، حجم‌دهی به صورت، زیبای بینی و جوانسازی دست‌ها اشاره کرد. توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای حجم‌دهی به باسن، سینه، پا و رباط‌ها ممنوع بوده و اگر پزشکی اقدام به این کار کند تحت پیگردهای قانونی قرار خواهد گرفت.

تزریق ژل را بعد از بوتاکس می‌توان جزو شایع‌تریم روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت قلمداد کرد. ژل‌های تزریقی به دو دسته  فیلرهای دائم و غیر دائم تقسیم می‌شوند و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارد. البته، استفاده از فیلرهای دائمی یا غیرقابل جذب به دلیل عوارض جانبی زیاد آن‌ها به شدت کاهش یافته و هیچ پزشکی از آن استفاده نمی‌کند. لازم به ذکر است از این فیلرها تنها برای برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق استفاده می‌شود. اما، استفاده از فیلرهای موقت یا قابل جذب به دلیل تاثیر زیاد و عوارش جانبی کم در بین پزشکان رایج بوده و از آن برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست اسفاده می‌شود.

تزریق ژل جهت از بین بردن چین و چروک پوست
تزریق ژل جهت از بین بردن چین و چروک پوست

جوانسازی پوست صورت با بوتاکس

بوتاکس جزو داردهای تزریقی بوده و کاربرد فراوانی در علم پزشکی دارد. در این روش، پزشک با تزریق بوتاکس، عضلات پوست را فلج کرده و خطوط پوست را از بین می‌برد. تزریق بوتاکس جزو روش‌های کم‌تهاجمی است و به عنوان یک روش کاملا ایمن برای از بین بردن چین و چروک پوست بویژه چروک‌های دور چشم کاربرد دارد. امروزه، بسیاری از آرایشگران با گذراندن دوره‌های جوانسازی پوست اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند. توصیه می‌شود هرگز در آرایشگاه این کار را انجام ندهید و فرایند درمان خود را به دست پزشکان باتجربه بسپارید.

جوانسازی پوست صورت با تزریق ژل

بوتاکس که جزو رایج‌ترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت است، از سال ۱۹۸۹ مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. این بدان معناست که این روش جزو قدیمی‌ترین شیوه‌های جوانسازی پوست بوده و از همان ابتدا نیز موثر بوده است. از کاربردهای درمانی بوتاکس می‌توان به درمان افتادگی پلک، میگرن مزمن، تعریق بیش از حد، بهبود برخی از اختلالات عصبی نظیر فلج مغزی و پریدن مکرر پلک اشاره کرد. همچنین از بوتاکس به عنوان یک روش زیبایی موثر نام برده می‌شود. از کاربردهای زیبایی بوتاکس می‌توان به بالا بردن نوک بینی، از بین بردن چروک‌های گردن، محو کردن خم اخم،  بالا بردن گوشه‌های لب و رفع خطوط بین پیشانی با تزریق بوتاکس پیشانی اشاره کرد. امروزه، بوتاکس به عنوان یک روش ایده‌آل نزد بانوان ایرانی محبوبیت داشته و بسیاری از آن‌ها برای جوانسازی پوست خود از این روش استفاده می‌کنند.

جوانسازی پوست صورت به روش لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ جزو روش‌های کم‌تهاجمی بوده و در بسیاری از کلینیک‌های معتبر نظیر کلینیک لیزر تهران انجام می‌شود. این روش نسبت به سای روش‌ها کمی گران‌تر بوده و از خطرات بیشتری برخوردار است. در این روش، پزشک به کمک نخ‌های بخیه موقت یا جذبی اقدام به بالابردن پوست می‌کند. در روش لیفت صورت با نخ نیازی به تیغ جراحی نبوده و هیچ برشی در سطح پوست انجام نمی‌شود. هر بار که جرا بخیه‌ها را وارد پوست می‌کند، با کشید و سفت کردن آن اقدام به سفت کردن و لیفت صورت می‌کند. لیفت صورت بسیار روشی سخت و پرهزینه بوده و باید توسط جراحان حاذق انجام شود؛ در غیر این صورت می‌تواند نتایج عکس و جبران‌ناپذیری را بر جای بگذارد.

لیف صورت با نخ جزو جدیدترین روش های کلینیکی جوانسازی پوست صورت بوده و به صورت سرپایی انجام می‌شود. نخ‌های بخیه علاوه‌بر اینکه پوست صورت را سفت و خوش‌حالت می‌کنند، مانع از پیری زودرس پوست شده و با تحریک سلول‌های پوست باعث تولید کلاژن می‌شوند. از مزایای این روش می‌توان به بهبود سریع، عدم نیاز به بیهوشی، ایمنی بالا و عدم برش صورت اشاره کرد. بسیاری از افراد برای جوانسازی پوست خود نمی‌دانند کدام روش را انتخاب کنند. از این رو، باید قبل از تصمیم به جراحی با یک پزشک حاذق مشورت کرده و مطابق با جنس پوست خود، بهترین روش درمانی را انتخاب کنند. انتخاب روش درمانی حتما باید در کلینیک و با حضور پزشک انجام شود. پزشک با مشاهده جنس پوست شما و انجام آزمایش‌های لازم بهترین روش درمانی را انتخاب می‌کند.

لیفت صورت با نخ

سخن پایانی

در این مطلب انواع روش‌های جوانسازی کلینیکال را به شما معرفی کردیم. بهترین روش درمانی برای جوانسازی پوست، روش‌های مدرن و کلینیکال بوده و در بسیاری از کلینیک‌های معتبر کشور نظیر کلینیک لیزر تهران انجام می‌شوند. روش‌های کلینیکال ممکن است عوارض جانبی نسبتا زیادی داشته باشند، از همین جهت توصیه می‌شود که فرایند درمانی خود را به دست پزشکان حاذق بسپارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. روش‌های درمانی کلینیکال داریا مزایای منحصربفردی هستند و هرکدام مطابق با جنس پوست بیمار اتخاذ می‌شوند. توصیه می‌شود قبل از عمل جراحی برای مدتی در معرض نور خورشید قرار نگیرید تا پوست شما هنگام جراحی آسیب نبیند. متاسفانه، برخی از بیماران به این مسئله توجه نکرده و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تاثیر درمان خود را پایین می‌آورند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 22 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.